Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din primära uppgift som innesäljare är att via telefon och e-post hjälpa kunder med förfrågningar, försäljning och ordermottagning av löpande order på brandskyddsprodukter. Du kommer främst att arbeta med befintliga kunder.
Övriga arbetsmoment är samordning och planering av order och leverans, där du kommer att ha kontakt med lagerpersonal.
Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års praktisk erfarenhet av administration eller ordermottagning/innesäljarbete. Övrig meriterande kunskap:
- God kännedom om produkterna inom området förstahandsbrandskydd. Det gäller både tekniskt och marknadsstrategiskt kunnande, säljargument, konkurrentkännedom m m.
- God kännedom om de administrativa datarutinerna för order, lager och fakturering. Du ska även ha vana att arbeta i Microsofts Office-program och affärssystem.
- Du är tekniskt intresserad och nyfiken på nya produkter och ny teknik samt har ett driv att lära dig mer.
- Du har utpräglad servicekänsla och en positiv attityd i den dagliga supporten till kollegor och kunder.
- Goda kunskaper i engelska och vana att kommunicera med utländska företag.
Anställning och ansökan
Anställningsform: heltid, tillsvidareanställning
Tillträdesdag: september 2023
Arbetsplats: Vindkraftsvägen 8, Tyresö/Stockholm
För mer information är du välkommen att kontakta avdelningschef: Björn Zetterlund,
tel: 08-506 405 18, e-post: bjorn.zetterlund@dafo.se
Välkommen med din ansökan till Björn Zetterlund, senast fredag den 15 juni.