Nytt hjälpmedel vid evakuering

Pressmeddelande 5 november 2009

Snabb och säker utrymning med Dafo Brands evakueringsstol Skid.
2010 ska vårt samhälle vara fullt tillgängligt för alla oavsett funktionsnedsättning. Som ett led i detta arbete lanserar Dafo Brand evakueringsstolen Skid, ett revolutionerande hjälpmedel för funktionshindrade eller skadade personer. Stolen har ihopfällbara hjul och rullmedar, vilket gör det enkelt att transportera tyngre personer nerför trappor.

– Skid evakueringsstol är ett utmärkt hjälpmedel, både vid utrymning och till vardags. Stolen används på företag, skolor, sjukhus och andra platser där det finns behov av snabb och säker utrymning, säger Thomas Sparring, vd Dafo Brand AB.

Evakueringsstol

Dafo Brands evakueringsstol Skid är utvecklad för att snabbt kunna evakuera personer vid fara.

Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB
E-post: thomas.sparring@dafo.se

***

Dafo Brand AB är en av landets största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel med över 100 återförsäljare från Kalix i norr till Ystad i söder. Företaget är en offensiv aktör och expanderar kontinuerligt. Dafo Brand etablerades 1919, har drygt 100 medarbetare och omsatte år 2008 drygt 200 mkr. Huvudkontoret ligger i Tyresö söder om Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.dafo.se