Dafo Brand förvärvar Waterfog

Pressmeddelande 20 maj 2009

Dafo Brand expanderar ytterligare genom köpet av Waterfog AB – ett välkänt företag inom brandförsvarskretsar. Waterfog har utvecklat och lanserat dimspiken som används av brandförsvar runtom i Europa.

Waterfog AB har sedan starten 1988 blivit en viktig aktör på brandskyddsmarknaden i Sverige. Sedan början av 1990-talet har företaget expanderat och tagit stora marknadsandelar i bl a Skandinavien, Tyskland och Nederländerna. Med sin unika dimspik har Waterfog utvecklat ett idealiskt verktyg för brandbekämpning i svåråtkomliga utrymmen.

Waterfog

– Verksamheten kommer att införlivas i Dafo och vi fortsätter försäljningen direkt till räddningstjänsten men även genom våra återförsäljare, såväl på den svenska marknaden som utomlands, säger Thomas Sparring, vd, Dafo Brand AB.

Johnny Rydén, avdelningschef, Dafo Brand AB
johnny.ryden@dafo.se

***

Dafo Brand AB är en av landets största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel med över 100 återförsäljare från Kalix i norr till Ystad i söder. Företaget är en offensiv aktör och expanderar kontinuerligt. Dafo Brand etablerades 1919, har drygt 100 medarbetare och omsatte år 2008 drygt 200 mkr. Huvudkontoret ligger i Tyresö söder om Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.dafo.se