Dafo Vehicle Fire Protection AB intar marknaden

Dafo Brand AB i Sverige har beslutat att knoppa av sin verksamhet avseende fordonsbrandskydd från sin övriga brandskyddsverksamhet såsom brandservice och brandredskap. Det nya bolaget Dafo Vehicle Fire Protection AB kommer att vara i drift från 1 juli 2018.

"Syftet med denna förändring är att fokusera mer på den långsiktiga kontinuerliga utvecklingen av fordonsverksamheten mot bakgrund av global tillväxt och kundkrav", säger affärsområdeschef Johan Balstad.

Balstad fortsätter "En separat juridisk enhet gör det lättare att förvärva kompetens och erfarenhet, resurser och kapital för att underlätta utvecklingen av Dafo Vehicle Fire Protection AB. Dessutom, som en del av denna tillväxt, drivs den amerikanska verksamheten sedan tidigare genom vårt dotterbolag Dafo US vilket ytterligare stärker vår position i Nordamerika."

Dafo Vehicle Fire Protection AB levererar branddetektions- och brandsläckningssystem för bland annat bussar, gruv- och anläggningsmaskiner, skogsbruks- och avfallshanteringsmaskiner samt lastmaskiner och kranar.

Johan Balstad, affärsområdeschef, Dafo Vehicle Fire Protection AB
Tel: 08-506 405 50, johan.balstad@dafo-vehicle.com